Kezdőlap >> A story Vissza

30 éves a TRAPPER!

Harminc évvel ezelőtt, 1978 tavaszán az Ifjúsági Magazin egész oldalas hirdetése tudatta, hogy megszületett a fiatalság szimbólumának magyar változata, piacra került a TRAPPER.

Már elmúlt a hatvanas, hetvenes évek nagy farmer éhsége

Virágoztak a "lengyelpiacok", a "Tangó" és a "jugó kishatárforgalom", nálunk is gyártották a Levist, az állami kiskereskedelemben is feltűnt egy-egy kisebb tétel Lee. Aki "eredeti" farmert akart és volt pénze rá, vehetett. Akinek erre nem tellett, választhatott a kisipari "Super Riffle", vagy az állami boltokban olcsón kapható "öt zsebes" műszálas nadrágok közül. Ezek nem számítottak igazi farmernak, mert nem indigóval festett pamutszövetből készültek. A textilipar akkori idősebb vezetői nem értették meg, miért akar valaki olyan anyagból ruhát készíteni, ami merev, kifakul és a mosásnál összemegy. Hazai gyártású alapanyag hiányában a farmer nem válhatott nálunk a tömegek divatjává. Ezért számított fontos eseménynek, hogy a Lenfonó és Szövőipari Vállalat, márkanevén BUDAFLAX az 1977-es őszi BNV-n bemutatott egy új, valódi indigóval festett pamutszálból készült farmervásznat. A BUDAFLAX modern gondolkodású vezetői tudták, hogy a sikerhez nem elég a jó termék, azt el is kell adni, megteremtették az új termék piacát. Szokatlan méretű reklámkampányt folytattak. Sajtóban, rádióban meghirdetett "fantázianév kerestetik" pályázat eredményeként az új termek a "TRAPPER" nevet kapta. Az 1978 márciusi eredményhirdetés után már szeptemberben utcán volt a színes plakát. Újsághirdetések jelentek meg a Magyar Ifjúságban, az Ifjúsági Magazinban, az Esti Hírlapban, és a Fülesben. A rádióban a Petőfi adón hetente kétszer, a televízióban hetente háromszor sugároztak Trapper reklámot. A mozikban a híradó és a film között az egész ország láthatta a cowboyos reklámfilmet. Az Erkel színház függönyét a 78/79 évadban Trapper hirdetés díszítette. Magyarországon ruhaneműnek még sosem csaptak ekkora hírverést. Megszervezték a konfekcionálást. Megállapodást kötöttek farmer varrásra a Május 1. Ruhagyárral, az EKisz és a Fékisz Ruházati Szövetkezettel, a Ruhaipari Szövetkezettel, Szikra valamint a Kaposvári Lady Ruházati Szövetkezettel, az Új Élet Ruházati Szövetkezettel, és a szarvasi Szirén Ruházati Szövetkezettel. Az első évben 600 ezer Trapper értékesítéséről állapodtak meg a jelentősebb nagykereskedelmi vállalatokkal: a Felsőruházati Nagykereskedelmi Vállalattal, a Skála-Coop Szövetkezeti Vállalattal,és a Centrum Nagykereskedelmi Vállalattal. A siker nem maradt el...

Fele a nadrág, fele a reklám.
Korabeli reklámok A Trapper sikeréhez nagyban hozzájárult az addig példátlan reklámkampány. Már a neve is pályázaton született, melyre háromszor 500 forint díjat tűztek ki.

Igazi magyar termék volt.
Az eredeti Trapper Már az anyag szövése is más, a belőle készült nadrág lazább hajlékonyabb mint a többi. Szövési hiba, eleinte minden nadrágra jutott.

© 2008 trapper.hu